Denne investeringsveiledningen vil hjelpe deg med å ta bedre økonomiske beslutninger

Bogleheads ‘guide til investering

Her på Trading Education er vi opptatt av å hjelpe nye og potensielle investorer med å lære om hvordan aksjemarkedene fungerer, og hvordan de selv kan bli vellykkede investorer ved å lære triks og teknikker som proffene bruker.

Vellykkede investorer har alle en ting til felles. De søker kontinuerlig etter relevante nyheter og bevegelser, tenker strategisk på alle investeringer og bygger kontinuerlig sin kunnskap og ekspertise ved å lese hver investeringsbok og guide, se videoer, lytte til podcaster og delta på opplæringsseminarer. Ingenting erstatter kunnskap i dette fascinerende spillet, og hvis du kan mestre ferdighetene i vellykket handel og investering i aksjemarkedet, kan du gjøre veldig sunne gevinster på lengre sikt.

Med dette i bakhodet tar vi en titt på noen av de største navnene og påvirkerne i aksjemarkedet og investeringsverdenen og deler deres innsikt og tips. Bøker er en fin måte å lære nye ferdigheter og tekniske investeringsevner, og en av de mest interessante på markedet kalles ‘Bogleheads Guide to Investing‘.

Her er en oppsummering av hovedpoengene.

Hva handler boken om?

Finn den på Amazon>> Bogleheads guide til investering

Denne investeringsboken handler om grunnleggeren av Vanguard Group, og hans tilnærming til passiv investering. Det er en enkel og tilgjengelig guide som er ment å vise nye investorer at aksjemarkedet er tilgjengelig for alle, i stedet for å være så komplisert at de trenger en profesjonell for å hjelpe dem med å navigere i det. Budskapet er klart og i tråd med vårt eget i Trading Education; lære ferdighetene, samle kunnskapen og administrere din egen investeringsportefølje!

John Bogles investeringsfilosofier har vært så vellykkede at tilhengerne hans nå leser et vanlig nettsted som nyter over 50 000 treff hver dag. Denne andre utgaven av guiden viser den passive investeringsmetoden, og dens forfattere, Michael LeBoeuf, Mel Lindauer og Taylor Larimore, er alle økonomisk sikre, over 70 år og klare på å ha ingen skjult agenda! De er ikke ansatt i Vanguard og tjener ingen provisjon fra dem.

Folk leser også: The Ultimate Guide to Forex Trading

Hvilke temaer dekker boka?

Bogleheads ‘Guide to Investing spenner over en rekke emner, fra pengebesparende tips til moderne porteføljeteori og atferdsøkonomi. Konseptuelle verktøy blir forklart uten formler. Bokens budskap er at det er fornuftig å være en inaktiv investor for å se de beste resultatene. De forklarer at, med lite dyktighet, praksis eller innsats, kan ‘late’ investorer faktisk ha et bedre resultat enn mange av sine jevnaldrende.

For å støtte sitt syn deler forfatterne en rekke studier som viser hvordan passive ledere pleier å ha bedre resultater enn aktive ledere, og forklarer at aksjemarkedet er fullt av overraskelser..

Nøkkelmeldinger

Boken forklarer behovet for å begynne å investere og spare tidlig, å vedta en fordeling av eiendeler som er passende etter alder og å ta diversifisering på alvor, samtidig som skatter og avgifter minimeres. De anbefaler også online kalkulatorer for å hjelpe deg med disse beslutningene og vise hvor høye avgifter kan skade din evne til å bygge formue.

Se også: De 20 beste økonomiske tipsene for årtusener

Forfatterne mener også at en diversifisert portefølje bør inkludere utenlandske investeringer på rundt 20-40% av en individuell portefølje, og de favoriserer fremvoksende markeder som har høyere vekstprognoser og lavere verdsettelser enn eksisterende utviklede aksjemarkeder. Mye av dette, forklarer de, er at arbeidsstyrken i utviklingsland er ung og dynamisk, med mye vekst framover. Dette står i kontrast til Japan, USA, England og Europa, der arbeidsstyrken eldes.

Det er et spesielt interessant kapittel om atferdsøkonomi, som ser på hvordan ukontrollerte følelser kan være en reell blokkerer for å bygge rikdom. De forklarer hvordan investorer trenger å bestemme sin strategi og deretter holde seg til den for best resultat.

oppsummert

Den utmerkede investeringsguiden er en veldig sterk primer for nyere investorer som har hørt om den passive Vanguard-modellen og er interessert i å finne ut mer. Det hevder ikke å dekke ny grunn eller gi banebrytende innsikt, men det er skrevet på en nyttig, overbevisende og tilgjengelig måte som nyere investorer vil finne overbevisende og engasjerende. Det kan også oppfordre leserne til å registrere seg for Bogleheads-nettstedet på https://www.bogleheads.org/ og bli med i fellesskapet av andre investorer der. Alt i alt tror vi det er en flott ressurs å støtte din bredere læringsreise inn i en verden av vellykkede aksjemarkedsinvesteringer, og vi vil absolutt anbefale det som en nyttig guide når du utvikler dine egne ferdigheter og kunnskaper..

Ikke gå glipp av: En skrekkhistorie om investeringer!

CFAI Institute har utgitt en fullstendig guide og anmeldelse av boka, som du kan lese her: https://www.cfapubs.org/doi/full/10.2469/br.v10.n1.9