Topp 5 best verdi investeringsbøker

"Jo mer du leser, jo flere ting vil du vite. Jo mer du lærer, jo flere steder vil du dra. ??"

– Dr. Seuss, jeg kan lese med lukkede øyne!

… og kanskje jo mer penger du vil tjene hvis du leser bøkene som kan gjøre en forskjell i livet ditt, jobben eller leken. De fleste vellykkede elsker å lese om deres virksomhet, lidenskap og liv. Vellykkede investorer er ikke annerledes.

Kort sagt, det er viktig å lære å lykkes, og lesing er et avgjørende element i den læringen, og dette gjelder for de erfarne eller nye som har verdsats eller bøker som investerer i verdi.

Her på Handelsutdanning, vi trodde vi skulle sette sammen en liste over bøkene som vil gi deg den beste plattformen for investeringssuksess. Dette er klassikere i feltet, og alle som er interessert i å maksimere avkastningen eller lære å bli en vellykket investor, bør få disse under beltet så snart de er i stand.

"Utdannelsen til en verdiinvestor: Min transformative søken etter rikdom, visdom og opplysning" av Guy Spier

The Education of a Value Investor av Guy Spier

Finn den på Amazon >>

En av de grunnleggende lesningene som bidrar til å skape og utvikle riktig holdning og vellykket tankesett for å være en effektiv verdiinvestor. Det gir kanskje ikke alle tekniske detaljer som andre bøker gir, men fokuset på atferdselementene ved investering viser hvordan disse er avgjørende for å lykkes. Boken inkluderer også Spiers Tools of Investing, et instrument for vellykket investering som han opprettet for å perfeksjonere sitt eget investeringssystem. Det er noen vanlige regler som "slutte å sjekke aksjekursen" og "ikke snakk med ledelsen og andre mindre kjente". En bok som skal leses av alle i felten.

Se også: Hvordan tenke som en investeringsguru?

"Verdien å investere i kunsten: Hvordan verdens beste investorer slår markedet" av John Heins og Whitney Tilson

The Art of Value Investing av John Heins og Whitney Tilson

Finn den på Amazon >>

Laget fra intervjuer med globalt vellykkede verdiinvestorer, "Kunsten å investere i verdi" gir svar på de viktigste spørsmålene alle som er interessert i verdiinvestering, bør stille seg. Spørsmål som: Hva er markedseffektivitetene jeg trenger å utnytte? Hva er mitt geografiske fokus? Hvilke metoder bør jeg bruke? Dette er en utmerket ressurs for den nye eller tidsserverte investoren. Førstnevnte vil oppdage en god guidebok for å lage en vinnende investeringsstrategi; sistnevnte vil glede seg over og dra nytte av utfordringene til noen svært vellykkede jevnaldrende.

"Sikkerhetsanalyse: sjette utgave" av Benjamin Graham og David Dodd, Forord av Warren Buffett

Sikkerhetsanalyse: sjette utgave av Warren Buffett

Finn den på Amazon >>

"En veikart for investering som jeg nå har fulgt i 57 år". Dette utdraget er hentet fra forordet av Warren E. Buffett – en ganske kraftig anbefaling for denne boken. Alle som flittig leser denne boken, vil innse at selv om den vil bli ansett som en gammel lærebok, er den fortsatt et definitivt stykke arbeid som gir et relevant verktøy for den moderne investoren. 1940-utgaven av "Sikkerhetsanalyse" er bibelen for verdiinvestering. McGraw-Hill fortsetter sin ærede tradisjon med denne sjette utgaven som vil tjene som målestokk for neste generasjon av verdiinvestorer.

Folk leser også: 5 smarte måter å investere $ 1000 på

"The Manual of Ideas: The Proven Framework for Finding the Best Value Investments" av John Mihaljevic

The Manual of Ideas av John Mihaljevic

Finn den på Amazon >>

En viktig kilde til banebrytende forskning og ideer fra noen av verdens beste investeringsselskaper og pengeforvaltere, "Idéhåndboken" har en liste over abonnenter som leser som en som er hvem med høy økonomi og beskriver seg selv som en "idé trakt" for verdens beste pengeforvaltere. Disse inkluderer Joel Greenblatt og Guy Spier, og for første gang avdekker John Mihaljevic rammene bak denne elitegruppens jakt på uutnyttede investeringsideer.

"Dhandho-investoren: Metoden med lav risiko for høy avkastning" av Mohnish Pabrai

The Dhandho Investor av Mohnish Pabrai

Finn den på Amazon >>

Mohnish Pabrai er en indisk-amerikansk gründer og investor som opprettet et partnerskap modellert av det som ble drevet av Warren Buffett på 1950-tallet. Dette partnerskapsfondet har slått S&P 500 returnerer konsekvent siden oppstarten. Kjernen i denne boken er at høy forretningsavkastning må eksistere samtidig med høyrisikomuligheter. Noe som mange akademikere har fortalt oss i årevis, og noe som en Warren Buffet vil slutte seg til. Pabrai innrømmer i boka at han er litt av en "kloner", og han kunne ha gjort mye verre (faktisk gjorde han det veldig bra) enn å klone Buffet.

Du vil kanskje også like: 5 vellykkede gründere som startet med ingenting og hva du lærer av historiene deres

Hvis du likte å lese denne artikkelen fra Trading Education, kan du gi den en like og dele den med alle du tror det kan være av interesse også.